BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday 25 March 2011

Hatiku kian diuji

Hati.....jangan kau menangis lagi,
Dia datang cuma membawa hamparan persahabatan,
Jangan kau selimuti ia dengan sejuta perasaan,
Cukup sekadar insan bernama teman.

Namun, tika hati dirisik meminta kepastian,
Hati ini mulai  bergolak,
Siapakah dia,
Diakah utusan Allah SWT buatku,
Diakah empunya tulang rusukku,
Diakah.....

Hatiku mulai bermain dengan seribu satu persoalan,
Kenapa dia tiba saat aku sedang kelapangan,
Tahukah si dia bahawa hatiku sedang sedih manatap situasi yang tiba,
Sesungguhnya aku terlalu lemah,
Hatiku terlalu goyah tika dicuit,
Aku tersiksa dengan rasa ini.

Doaku panjatkan tanda inginkn kepastian,
Aku pohon moga hati ini kembali tenang,
Cukuplah sekali,
Aku tidak mahu ulangi lagi.

Kutabahkan hati,
Moga dia tersimpan abadi untuk insan bernama suami,
Tidak inginku biarkan insan lain menyentuhnya,
Keperitan semalam cukup menyiksakan,
Aku tak ingin ia berulang lagi,
Kerana ia hanya milik hakiki.

jgn diusik hati ini lg...

*Ya'ALLAH...kuatkn hatiku tika aku dibadai ombak semalam yg menyiksakan. Jangan kau dekati aku dengan cubaan yg mampu mnggoyahkan hatiku...tetapkn aku pada AgamaMu..hanya itu yg aku mahu...

0 comments: